5 redenen waarom Personal Branding Fotografie jouw business een boost geeft

5 redenen waarom Personal Branding Fotografie jouw business een boost geeft

Personal branding betekent dat jij jezelf als merk in jouw ideale markt positioneert. Je laat jezelf zien als een uniek en authentiek persoon aan jouw ideale klant of doelgroep. Je maakt jouw talenten, ervaringen en kwaliteiten zichtbaar en hoorbaar om zo jezelf als onderscheidend merk en als persoonlijkheid neer te zetten. Zo laat je bijvoorbeeld zien wie je bent, waar je voor staat, waar je goed in bent, waar jij in gespecialiseerd bent en wat jij voor iemand kan betekenen.

En het woord personal zegt het al: JIJ bent de hoofdrolspeler. Authentieke beelden die helemaal uniek zijn voor jou en jouw bedrijf vertellen jouw verhaal, laten aan jouw klant zien wie je bent, met wie je werkt en wat je doet. Het creëert een persoonlijke connectie, maakt jou geloofwaardig en is één van de beste manieren om het vertrouwen van jouw ideale klant op te bouwen. Ze voelen zich meer tot jou aangetrokken en daarmee ook tot het investeren in jouw bedrijf.

Maar het kan heel spannend zijn om jezelf te laten zien. Dat snap ik helemaal. Bij het delen van jouw personal brand beelden waar jij zelf op staat kunnen er allerlei kritische gedachten naar boven komen. ‘Wat zullen anderen ervan denken?’, ‘kom ik niet te overdreven over?’, ‘zit m’n kleding of haar wel goed?’. Het is aan jou de keuze om je hierdoor te laten weerhouden of deze gedachten langs je heen te laten gaan en het toch te doen: voor jou, jouw bedrijf en jouw toekomst. Hoe spannend of kwetsbaar dit ook kan zijn.

Want het hebben van persoonlijke beelden is een ongelooflijke aanwinst voor jouw bedrijf. Of het nu gaat om het plaatsen van een foto voor jouw Instagram account met waardevolle content of om het bereiken van jouw ideale klant in je emaillijst. Er zijn zoveel mogelijkheden om jouw foto’s te gebruiken.

Ik geef je daarom 5 redenen waarom Personal Branding Fotografie jouw business een boost geeft zodat je het meeste uit jouw beelden en investering haalt.

Want dat is waar ik het voor doe: om jou en jouw bedrijf professioneel in beeld te brengen en jouw brand naar de volgende stap te brengen.

1. Professionaliseer jouw website met p-r-a-c-h-tige foto’s

Onze aankopen zijn gebaseerd op hoeveel we weten van (know), het leuk vinden van (like) en vertrouwen hebben in (trust) een merk. Het schijnt dat we binnen 3 seconden bepalen of we verder willen kijken op een website of dat we de website wegklikken. Dit betekent dat een potentiële klant in een megakorte tijd een beslissing maakt over jou en jouw bedrijf zonder dat ze je hebben gesproken. Ons brein verwerkt visuele informatie 60.000 keer sneller dan tekst. Dat geldt natuurlijk niet alleen voor foto’s, maar ook voor video’s, presentaties, infographics etc. Wanneer jouw website is gepersonaliseerd met foto’s van jou, zal je ideale klant eerder het gevoel hebben dat zij met een echt iemand te maken heeft. En als je samenhangende beelden hebt die bij elkaar horen, creëer je ook een bepaalde sfeer die onderdeel zijn van jouw brand (dit kan bijvoorbeeld zijn in kleur, stijl, emotie of kleding).

 

2. Altijd unieke personal made foto’s op social media

Geen zoektocht meer naar de juiste afbeeldingen! Met jouw persoonlijke beeldcollectie zorg jij ervoor dat je altijd een afbeelding hebt en plaatst bij een bericht op Facebook, LinkedIn, Instagram en andere sociale media. Content met beelden wordt gemiddeld 94% meer gezien, 90% van de informatie die naar de hersenen wordt gestuurd is visueel, mensen onthouden 80% van wat ze zien, 20% van wat ze lezen en 10% van wat ze horen. Informatieve of waardevolle content waar een ondersteunende foto bij wordt geplaatst blijft veel beter hangen bij jouw ideale klant. Bovendien trekt een foto de aandacht van jouw klant, waarna ze verder kijken en jouw verhaal gaan lezen.

3. Vergroot betrokkenheid bij jouw blogartikel en word beter online vindbaar

Een blogartikel kun je meer leesbaar en aantrekkelijk maken door het gebruik van relevante foto’s. Zorg wel dat het blijven lezen van een blogartikel bij jouw ideale klant aansluit en interessant is. Hoe kun jij jouw klant helpen met jouw blogartikel? Wissel je artikel af met beelden en houdt het hierdoor plezierig om door te lezen.

Naast dat het inzetten van foto’s de aandacht van jouw ideale klant trekt en jouw content aantrekkelijk maakt, kan beeldgebruik ook je online vindbaarheid vergroten. Stel dat jij een blogartikel hebt geschreven en je plaatst er een aantal afbeeldingen bij. Dan heb je de mogelijkheid om een alt-tekst toe te voegen aan je afbeeldingen. In deze alt-tekst gebruik je keywords waarop jij gevonden wilt worden door Google. Zo word je niet alleen gevonden op basis van tekst, maar ook dankzij jouw afbeeldingen. Google heeft namelijk een functie om deze tekst te traceren (het gaat hierbij niet om tekst die zichtbaar op je foto is geplaatst).

 

4. Hallo sales!

Aankopen zijn vaak meer een emotioneel besluit dan een praktische. Afbeeldingen kunnen een emotionele reactie van binnen losmaken – denk maar eens aan een eerste indruk, gut feelings, liefde op het eerste gezicht. Jouw afbeeldingen gaan allemaal over het beïnvloeden van hoe jouw ideale klant over jou, jouw business en jouw product of dienst denkt. Gebruik daarom foto’s op je sales- en landingspagina, wees betrokken bij jouw klant en creëer een gewenste emotionele reactie. Je kan afbeeldingen ook gebruiken om de ogen van jouw ideale klant te sturen naar wat je hen wilt laten zien. Door ze te leiden naar belangrijke content, naar een link om op te klikken of zich aan te melden voor jouw gratis weggever.

5. Vergeet me niet..

Herhaling, herhaling, herhaling. Je bent zichtbaar. Je laat je eigen gezicht zien. De vrouw (of man) achter het bedrijf. Je zorgt ervoor dat mensen je herinneren. Plaats een foto bij je email handtekening, in je gratis e-book of op een visitekaartje. Ook als mensen je naam niet herinneren, zullen ze je gezicht wel herinneren. Denk maar eens aan een netwerkbijeenkomst. Je krijgt allemaal visitekaartjes, maar als je eenmaal thuis bent, weet je eigenlijk niet meer zo goed wie bij welk kaartje hoort. Een gezicht zal je waarschijnlijk wel herkennen en daarmee hoogstwaarschijnlijk ook het gesprek die jullie samen hadden.

Zo, dat zijn vijf redenen waarom personal branding fotografie jouw bedrijf een boost kunnen geven en je jouw investering er uithaalt. En is het dan erg om eens foto’s te gebruiken die buiten jouw persoonlijke beeldcollectie vallen? Nee hoor! Zolang dit aansluit bij jouw bedrijf lijkt mij dat prima. It’s up to you! Onlangs heb ik een gratis beeldcollectie opgezet. Voel je vrij om je hier aan te melden. Maar door de afwisseling, met voornamelijk beelden uit jouw persoonlijke beeldcollectie, kun jij je echt als persoonlijk merk onderscheiden.

Meld je aan voor de gratis Beeldcollectie

 

Met de beeldcollectie heb je toegang tot gratis foto’s die je voor je website of social media kunt gebruiken. Mijn intentie is om de collectie te blijven aanvullen met nieuwe beelden en ook jouw wensen hierin mee te nemen.

Hi, mijn naam is Lia Remmelzwaal

Als Personal Brand Fotograaf is het mijn missie om jou en jouw werk professioneel in beeld te laten zien. Zodat jij jezelf als personal brand kunt neerzetten, je (online) zichtbaarheid en vertrouwen vergroot en je bedrijf kunt groeien.

Ik geloof dat een fotoshoot empowering, gezellig, relaxed, vol plezier en een echte samenwerking is. Don’t take my word for it, lees de lieve woorden van andere vrouwelijke ondernemers.

Being visible = helping people ánd making money in your business.

Meer weten over mij? Klik hier > 

 

PS:

Volg jij me al op Instagram? Voor mooie personal brand beelden, lees waardevolle tips en bekijk leuke stories!